۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۲۱۳۲۳
آیت الله حسینی شاهرودی در گفت وگو با رسا:

مذاکره با آمریکا نادیده گرفتن حقوق ملت ایران است | عزت ایران خدشه دار نشود

مذاکره با آمریکا نادیده گرفتن حقوق ملت ایران است | عزت ایران خدشه دار نشود
نماینده خبرگان با بیان اینکه مذاکره با آمریکا به منزله صرف نظر از حقوق ملت ایران است، گفت: مذاکره با آمریکا مصداق دیوانگی است و عزت ایران را خدشه دار می کند.

آیت الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به عواقب مذاکره برای کشور و بیان اینکه آمریکا در زمینه مذاکره تنها به دنبال اهداف خود است، گفت: امروز همه باید بدانند که آمریکا خود را در موضع بالا می بیند و هدفش از مذاکره رسیدن به اهداف خودش است و برای ما دل نمی سوزاند.

وی به مواضع مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در برابر دشمنان اظهار داشت: ایشان فرمودند در هیچ سطحی با آمریکا مذاکره نخواهد شد، زیرا سردمداران آمریکا به هیچکدام از تعهدات خود پایبند نبوده و علیه ملت ایران تحریم های شدید وضع کرده است و داعیه مذاکره نیز دارد، از این رو مذاکره با آن دیوانگی است.

آیت الله حسینی شاهرودی با تأکید بر اینکه مذاکره با آمریکا مصداق دیوانگی است، بیان کرد: آمریکا از سویی برجام را نقض کرد و از سویی دیگر ضمن اعمال فشار حداکثری دم از مذاکره می زند، بنابراین مذاکره با آن یک امر غیر معقول است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مسؤولان کشور در هر سطحی که باشند نباید با آمریکایی ها دست داده و یا مذاکره کنند، تأکید کرد: مسؤولان همواره باید به رهنمودهای رهبری توجه داشته باشند و بر خلاف آن عمل نکنند.

وی با بیان اینکه مذاکره با آمریکا به منزله صرف نظر از حقوق ملت ایران است، تصریح کرد: اگر ایران در عین نفی برجام مذاکره کند یعنی از همه آن حقی که دارد، صرف نظر کرده است.

آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه مذاکره با آمریکا به مثابه یک شکست بزرگ برای ایران در جهان قلمداد می شود، یادآور شد: همه می دانیم که زمانی که رهبر مقتدر انقلاب، نامه ترامپ را از نخست وزیر ژاپن قبول نکردند، مردم ایران احساس عزت کردند، از این رو مذاکره با آمریکا عزت ملت را خدشه دار خواهد کرد./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات